esmaspäev, 23. juuli 2012

Pühapäevaõhtused ülepannkoogid

Mind on juba tükk aega vaevanud üks mure: selle nimi on hirmus suur pannkoogi isu, aga nii kurb kui see ka poleks, ei ole pannkoogi küpsetamine just minu pärusmaa. Mõtlen ikka neid suuri, ümmargusi ülepanni pannkooke. Olen proovinud igasugu retsepte ja küpsetamise mooduseid, aga ikkagi ei tule sama head nagu need päris vanaema tehtud- mõnusad, mahlakad, parajalt õhukesed. Võibolla kui kunagi ka vanaemaks saan, siis oskan neid oma lastelastele küpsetada. Harjutamine pidavat meistriks tegema:)

Niisiis, mina võtsin end pühapäeva õhtul käsile ja panin end proovile. Tulemus siiski päris see ei olnud, aga kindlasti siiani ühed parimad, mis olen küpsetanud. Taldrikult nad olid õhtuks igatahes oma tee leidnud, ju ma siis nii lootusetu pannkoogiküpsetaja ka pole :)
Aga siin ja siis retsept, mille järgi tegin:



Vaja läheb:
2 muna
4 dl piima
2,5 dl jahu
1 spl suhkurt ( kui tahad magusamaid, pane 2 spl)
0.5 tl soola
25 gr võid

Valmistamine:
Vispelda munad vahule, lisa suhkur, sool ja piim. Jätka vispeldamist. Lisa järk-järgult jahu jätkades samal ajal segamist- nii väldid tükkide tekkimist. Viimasena sulata või ja lisa see taignale.
Öeldakse, et õige pannkoogi tainas on hapukoore paksune. Mul tekkis kohe küsimus: "Kas selle 10% või 20% hapukoore paksune?" Aga siis veel mõtlesin ja mõtlesin ning mõtlesin välja, et 20% oleks ilmselt liiga paks ning ei läheks pannil ilusti laiali, mida ta nagunii tavaliselt ei kipu kõige paremini tegema :P

Lase õli pannil kuumaks. Vala kulbitäis taigent pannile ning küpseta kuni kook on mõlemalt poolt ilusa kuldpruuni jumega.


Serveeri (toor)moosiga. Suvel on eriti mõnus värskelt korjatud maasikatest tehtud toormoosiga pannkooke nosida. Tuleb tunnistada, et mina olin üpris laisk ja läksin keldrisse keedumoosiga järgi.


Kas pole mitte lihtne pannkookige küpsetamine??? Kuid ometigi nad ei õnnestu kunagi nii nagu peavad.

0 10:

Postita kommentaar

Kommentaarid, soovitused ja soovid on teretulnud!
...........................................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................

© Liz&Kätlin, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena